BiHHNŽVijesti

KORIDOR 5C Mostar dobiva ključnu dionicu, tunel Prenj tek do 2030

Početak kolovoza donio je nove informacije o razvoju Koridora 5C, koji bi trebao znatno rasteretiti promet između sjevera i juga zemlje. Dok se tijekom ljetnih mjeseci magistralna cesta pokazuje pretijesnom za povećani broj vozila, napredak na najzahtjevnijim dionicama autoceste ostaje spor, osobito kada je riječ o tunelu Prenj.

Dionica Mostar sjever – Mostar jug

Iz „Autocesta FBiH“ poručuju da će ove godine izgradnja na Koridoru 5C dobiti snažniji zamah. Trenutno su otvorena gradilišta na poddionici tunel Kvanj – Buna (5,25 km), dok uskoro počinje i izgradnja poddionice Mostar jug – tunel Kvanj (9,2 km).

U međuvremenu, završene su sve pripremne faze za iznimno zahtjevnu dionicu Mostar sjever – Mostar jug, dugu 14,2 kilometra, koja će spojiti sjeverni i južni dio grada.

Ova trasa, zbog složenog terena i izbjegavanja naseljenih područja, uključuje pet tunela ukupne duljine gotovo šest kilometara – među njima najduži tunel Oštri Rat (3,38 km) – te mostove i vijadukte ukupne duljine oko 1,6 kilometara.

Planirana je i bočna naplatna postaja s osam kabina, kontrolna zgrada i tehnički objekti. Europskoj banci za obnovu i razvoj u ožujku 2025. dostavljena je tenderska dokumentacija za odabir izvođača, koja je trenutno u fazi evaluacije.

Nadzor nad radovima povjeren je konzorciju Roughton International Limited (UK) i IRD Engineering S.r.l. (Italija), a ukupna vrijednost investicije prelazi 369 milijuna eura.

Najzahtjevniji objekt – tunel Prenj

Javnost ipak s najviše interesa prati sudbinu tunela Prenj, najdužeg i najsloženijeg građevinskog objekta na cijeloj trasi od Svilaja do Bijače. Tunel će biti dug 10.450 metara, a s pristupnim cestama ukupna duljina dionice doseže 12 kilometara.

Iz „Autocesta FBiH“ tvrde da je tender za ovu dionicu u završnoj fazi, s planom odabira izvođača i dodjele ugovora tijekom ove godine. Financijska konstrukcija zatvorena je uz pomoć EIB-a, EBRD-a i WBIF-a, dok će dio sredstava biti osiguran kroz Plan rasta Europske unije.

Zbog tehničkih i geoloških izazova, radovi na tunelu Prenj predstavljaju jedan od najambicioznijih tunelskih zahvata u regiji. Po završetku, bit će deveti najduži cestovni tunel u Europi i skratit će putovanje između Sarajeva i Mostara za oko 30 kilometara, odnosno do sat vremena vožnje.

Planirano je da tunel bude pušten u promet u kolovozu 2030. godine, čime bi se u potpunosti dovršio južni dio Koridora 5C.

www.brotnjo.ba

Vezani članci

Back to top button