
Nova akademska 2025./2026. godina na Sveučilištu u Mostaru započela je svečanim obraćanjima dekana 11 fakulteta i predstojnika Teološko-katehetskog instituta. Prvi dan nastave obilježio je i službeni početak mandata novoizabranog rektora prof. dr. sc. Ive Čolaka, koji je na čelu Sveučilišta naslijedio prof. dr. sc. Zorana Tomića, rektora u dva uzastopna mandata, prenosi Vecernji.ba.
Rektor izabran jednoglasno
Na izborima održanima u ožujku ove godine Ivo Čolak dobio je jednoglasnu potporu Senata Sveučilišta. Profesor i znanstvenik na SUM-u od 1993. godine, Čolak je diplomirao na Građevinskom te kasnije na Filozofskom fakultetu. Njegov rektorski program za mandatno razdoblje 2025. – 2029. godine ističe financijsku stabilnost kao ključni temelj razvoja Sveučilišta, s posebnim naglaskom na dobrobit studenata i oslobađanje školarina za one koji redovito izvršavaju svoje obveze.
Ciljevi i prioriteti
U programu novog rektora naglašeni su jačanje znanstvene izvrsnosti, bolja povezanost s gospodarstvom, unaprjeđenje kvalitete studiranja te razvoj nacionalnog identiteta i kulture. Posebni naglasci stavljeni su na:
- modernizaciju studijskih programa,
- povećanje studentskog standarda,
- nastavak digitalne transformacije,
- poticanje međunarodnih i domaćih znanstvenih projekata,
- ulaganja u infrastrukturu i prostorne kapacitete, osobito na Farmaceutskom fakultetu.
Porast broja studenata
Nova akademska godina donosi i rast interesa za studiranje na Sveučilištu. Broj upisanih studenata povećan je za više od 10 posto u odnosu na prošlu godinu, što potvrđuje pozitivan trend i snažnu poziciju SUM-a u visokom obrazovanju u BiH i šire.
Razvoj i izazovi
Sveučilište u Mostaru danas nudi studijske programe na 11 fakulteta i Teološko-katehetskom institutu. Poseban naglasak stavlja se na suvremene sadržaje prilagođene potrebama tržišta rada, međunarodnu mobilnost te jačanje digitalne infrastrukture.
S porastom broja studenata, novim rektorskim vodstvom i jasno definiranim razvojnim ciljevima, Sveučilište u Mostaru ulazi u novo razdoblje koje donosi izazove, ali i velike prilike za očuvanje akademske izvrsnosti i snažnije pozicioniranje u europskom prostoru visokog obrazovanja.





