MOSTAR Novim tunelom do granice za 20 minuta

Na više lokacija u Federaciji Bosne i Hercegovine trenutačno su aktivna velika gradilišta na koridoru Vc, a posebno se ističu radovi u južnim dijelovima Mostara. Zahvaljujući nedavnoj odluci Vlade FBiH, uskoro bi trebali uslijediti značajni pomaci na terenu, piše Dario Pušić/Večernji.ba
Naime, Federacija BiH prihvatila je grant u iznosu od 20,67 milijuna eura za financiranje projekta “Mediteranski koridor: Poddionica autoceste Vc tunel Kvanj – Buna”. Riječ je o oko 5,16 kilometara dugoj poddionici koja uključuje jedan most, pristupnu cestu i impozantni dvocijevni tunel Kvanj (desna cijev: 2645 m, lijeva: 2720 m). Projektna dokumentacija već je usuglašena, a ugovori o grantu potpisani su u ožujku 2025. u Sarajevu i Luksemburgu.
Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaza u tunel Kvanj, prolazi kroz brdo Kvanj, preko vijadukta Rotimski potok (330 m), i završava kod naselja Stanojevići, gdje se nastavlja na već izgrađenu dionicu Buna – Počitelj. U završnoj fazi gradnje planiran je i nadvožnjak “Rujevice” (44 m), kao i priključna cesta dužine 1414 metara prema cesti Buna – Rotimlja, uz privremeno naplatno mjesto.
Završetkom ove poddionice, u punu funkciju bit će stavljena i dionica Buna – Počitelj (7,2 km), a povezat će se i s postojećim dijelom autoceste Počitelj – Zvirovići i nadalje prema granici s Hrvatskom. Sve to značajno će skratiti vrijeme putovanja iz južnih dijelova Mostara prema zapadu i jugu, uključujući pristup granici.
No, kako bi se grad Mostar u cijelosti prometno povezao s koridorom Vc, potrebno je pokrenuti izgradnju poddionice Mostar jug – tunel Kvanj (9,2 km), koja bi povezivala petlju Mostar jug – smještenu u blizini Zračne luke Mostar – s južnim dijelom grada i ostatkom mreže.
Napredak i na sjevernom dijelu koridora
Uz južne dionice, u punom su zamahu i radovi na sjevernom dijelu koridora Vc. Federacija BiH nedavno je prihvatila još jedan vrijedan grant u iznosu od 79 milijuna eura za financiranje dionice Medakovo – Ozimice. Riječ je o zahtjevnom projektu koji uključuje 21,5 km autoceste s brojnim infrastrukturnim objektima: šest mostova, jedan tunel, pet podvožnjaka, jedan nadvožnjak, dvije petlje, naplatna mjesta te centar za održavanje i nadzor prometa. Projekt obuhvaća i regulaciju korita rijeka Usore i Tešanjke, izmještanje dijela magistralne ceste M-4 te rekonstrukciju lokalnih prometnica.
Dodatno, uskoro se očekuje završetak dionica Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km) i Stara stanica – Golubinja (10 km), gdje je u izgradnji najduži cestovni tunel u BiH – tunel Golubinja (3,6 km) na dionici između Zenice i Žepča. Ova infrastruktura znatno će skratiti putovanje između Sarajeva i sjevernog dijela zemlje.
Cilj: potpuna funkcionalnost koridora do kraja 2026.
Prema strateškim planovima JP Autoceste FBiH, cilj je da sve ključne dionice koridora Vc – od juga kod Bune, preko Mostara, pa sve do sjevera BiH – budu dovršene i puštene u promet do kraja 2026. godine.
Zahvaljujući ovim ulaganjima i ubrzanoj dinamici gradnje, Bosna i Hercegovina postaje sve bolje prometno povezana, što će imati dugoročan utjecaj na gospodarstvo, turizam i mobilnost stanovništva.