
Razvoj zračnog prometa prepoznat je kao ključan pokretač turizma, poslovne mobilnosti i gospodarskog rasta. Za Federaciju BiH to znači strateško ulaganje u jaču povezanost s europskim i svjetskim destinacijama, ali i dodatni poticaj za dijasporu te privlačenje novih investicija, prenosi Fena.
Proračunska izdvajanja za 2025. godinu
Vlada Federacije BiH u svojim je okvirima za 2025. planirala ukupno 19,3 milijuna KM za sektore vezane uz zračni promet:
- JP “Aerodrom Bihać”: 12 milijuna KM za izgradnju aerodromskog kompleksa i izradu planske dokumentacije, uz dodatnih 300.000 KM za tekuće troškove. Ova potpora višegodišnji je iskorak prema ravnomjernijem razvoju Unsko-sanskog kantona.
- Subvencije aviolinija: 7 milijuna KM namijenjenih održavanju postojećih i otvaranju novih linija. Podjela sredstava: Zračna luka Sarajevo – 3,01 milijun KM, Zračna luka Mostar – 2,03 milijuna KM, Zračna luka Tuzla – 1,96 milijuna KM.
Rastući broj putnika i operacija
Međunarodna zračna luka Sarajevo bilježi snažne pozitivne trendove. U prvih šest mjeseci 2025. broj putnika povećan je za 31 %, a broj aviooperacija za 23 % u usporedbi s istim razdobljem lani. Milijunti putnik stigao je gotovo mjesec dana ranije nego prošle godine, čime je potvrđena sve veća atraktivnost Sarajeva kao regionalnog čvorišta, istaknuo je direktor MAS-a, Sanin Remezić.
Na aerodromu u Mostaru u svibnju 2025. evidentirano je 6.755 putnika, što predstavlja rast od 41,9 % u odnosu na svibanj 2024. godine. Takvi pomaci potvrđuju učinak ciljanih subvencija i koordinirane politike razvoja.
Izjava premijera i ministrice
“Svaka nova aviolinija izravna je investicija u gospodarstvo. Turizam, trgovina i strani kapital dolaze – zrakom. Federacija BiH mora biti dostupna, brza i povezana jer to je osnova suvremenog razvoja,” izjavio je premijer Nermin Nikšić.
Federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić naglasila je važnost odgovornog trošenja sredstava:
“Ne radi se samo o financijskoj pomoći zračnim lukama, već o strateškom partnerstvu koje mora donijeti konkretne rezultate. Svaka subvencionirana linija treba voditi većem broju turista, većoj potrošnji i većim prihodima lokalnih zajednica.”
Perspektive i izazovi
Ministarstvo posebno ističe potencijal Mostara kao centra vjerskog i kulturnog turizma zbog blizine Međugorja, te ulogu Tuzle u low-cost prometu koji povezuje BiH s brojnim europskim gradovima. Novi aerodrom u Bihaću trebao bi dodatno ojačati turističku ponudu Unsko-sanskog kantona. Iako se subvencije u kratkom roku mogu činiti troškom, dugoročno donose višestruke uštede i koristi, zaključuju iz Vlade Federacije BiH.